مرگ و زندگی دو روی یک سکه

مرگ و زندگی دو روی یک سکه

مرگ و زندگی دو روی یک سکه هستند. آنها مکمل یکدیگر هستند. آنها مکمل یکدیگر هستند. این واقعیتی بود که لرد کریشنا در گیتا به آرجون توضیح داد، وقتی می‌گوید کسی که متولد می‌شود مطمئناً در یک زمان از پیش تعیین شده خواهد مرد. و کسی که می میرد، حتماً دوباره متولد می شود. همه موجودات زنده این جهان قبل از تولدشان آشکار نبودند، یعنی بدون بدن فیزیکی. در مرگ آنها دوباره آشکار یا بدون بدن فیزیکی می شوند. بدن فیزیکی صرفاً یک مرحله واسطه است.

روح به عنوان غیر آشکار، فراتر از تصور و بی عیب تعریف می شود. همانطور که یک مرد لباس های کهنه و فرسوده را دور می اندازد و لباس های نو می پوشد، به همین ترتیب روح نیز بدن کهنه و پیر را ترک می کند و وارد بدن جدید می شود. وقتی بدن از بین می رود نمی میرد جاودانه، همه جا حاضر، جاودانه و پایدار است. این درس ابدی باگواد گیتا به بزرگترین رمز و راز زندگی و مرگ پاسخ می دهد. سوامی پرابهوپادا عقیده داشت که زندگی سؤالی است که هیچ کس نمی تواند به آن پاسخ دهد و مرگ پاسخی است که هیچ کس نمی تواند سؤال کند. اما هنوز هم همه اندوه مرگ را دارند. این راز زندگی است. ما نمی‌خواهیم نزدیکان و عزیزانمان از این دنیا بروند، اگرچه همه می‌دانیم که مرگ پایانی ضروری است که وقتی فرا خواهد رسید.

این ضعف ذات انسان است. می دانیم که مرگ اجتناب ناپذیر است. با این حال، ما مرگ را دوست نداریم. این طبیعی است. فنا ناپذیری روح چیزی است که هیچ گونه آرامشی به انسان نمی دهد، زیرا می دانیم که مرده دیگر برنمی گردد. بله، این یک واقعیت سخت است، سخت ترین واقعیت زندگی. این واقعیتی است که باید بارها و بارها با آن روبرو شویم، اما کنار آمدن با آن حتی پس از دانستن آن آسان نیست. این مشکل ترین مشکل برای حل است. خبر غم انگیز درگذشت دوست عزیز، دکتر چندان میترا، چیزی بود که من را در تنگنای مشابهی قرار داد. ناگهانی بود و تاثیر زیادی داشت. درست است، تأثیر مشابهی بر بسیاری از مردم می گذاشت، و به دلایلی، همه به یک اندازه واقعی هستند.

اما مورد من متفاوت بود. یک دوست خوب، یک روزنامه‌نگار سرشناس و البته شخصیت شناخته شده‌ای که به من نزدیک بود، قطعاً به عنوان دلایلی که باعث درد می‌شد، در ته ذهن بودند. اما دلیل بسیار مهم دیگری نیز وجود داشت. او فردی بود که پشت ایده این Hidden Souls بود، ستونی که من حدود یک دهه است که به صورت مذهبی می نویسم. ما بارها و بارها در مورد ایده شروع ستونی در زمینه معنویت، ارزش ها و اخلاق بحث کرده بودیم و سپس ناگهان، بعد از حدود بیست روز وقفه، از او تماس گرفتم که ادامه می دهیم. اگر او نبود، Hidden Souls حتی امروز از دید خوانندگان پنهان می ماند. ایده ای با هدف ستودنی بود. برای حساس کردن خوانندگان در مورد موضوعاتی که روح را تحریک می کند، آنها را به درون نگاه می کند و باعث بیداری برای ایجاد جامعه ای بهتر می شود. این تلاشی با هدفی والا بود و واکنش‌های دلگرم‌کننده‌ای را نه تنها از بخش‌های مختلف کشور، بلکه بسیاری از گوشه‌های جهان به همراه داشت.

دکتر میترا هر چند با بدنش حضور ندارد اما حضورش محسوس خواهد بود. روح زنده است برای حساس کردن خوانندگان در مورد موضوعاتی که روح را تحریک می کند، آنها را به درون نگاه می کند و باعث بیداری برای ایجاد جامعه ای بهتر می شود. این تلاشی با هدفی والا بود و واکنش‌های دلگرم‌کننده‌ای را نه تنها از بخش‌های مختلف کشور، بلکه بسیاری از گوشه‌های جهان به همراه داشت. دکتر میترا هر چند با بدنش حضور ندارد اما حضورش محسوس خواهد بود.

روح زنده است برای حساس کردن خوانندگان در مورد موضوعاتی که روح را تحریک می کند، آنها را به درون نگاه می کند و باعث بیداری برای ایجاد جامعه ای بهتر می شود. این تلاشی با هدفی والا بود و واکنش‌های دلگرم‌کننده‌ای را نه تنها از بخش‌های مختلف کشور، بلکه بسیاری از گوشه‌های جهان به همراه داشت. دکتر میترا هر چند با بدنش حضور ندارد اما حضورش محسوس خواهد بود. روح زنده است.

 

 

ارسال دیدگاه